Hoe docenten samen kunnen werken aan deskundigheid

Een voorbeeld van het Hermann Wesselink College in Amstelveen

Licentie

De deskundigheid van docenten bevorderen op een nieuwe manier. Dat doet het Hermann Wesselink College in Amstelveen sinds begin dit schooljaar. Niet langer bepaalt de directie de onderwerpen die in het scholingsplan centraal staan: de regie ligt bij de medewerkers. Zij werken aan eigen ontwikkelthema’s en leren van experts en van elkaar. De enige voorwaarde is dat leerlingen moeten merken dat docenten het onderwijs op de school ontwikkelen.

De school wordt in dit traject ondersteund door IIO. Lees in het interview met conrector Harold Tennekes naar de vernieuwingen op zijn en school en zijn ervaringen met IIO.

De Innovatiebrigadiers

Hans Asbreuk

Hans Asbreuk

School: Stichting SignumSchoolprofiel: POPlaats: 's-Hertogenbosch e.o. Mijn ervaring als ‘Slim-Fit-school’ directeur zet ik nu vooral in voor het lokale onderwijsinnovatieproject PITCH073. Belangrijk… Lees verder
Arjen Daelmans

Arjen Daelmans

School: Stedelijk College EindhovenSchoolprofiel: VOPlaats: EindhovenOntwikkelingen als leertuinen, leerhuizen, differentiatiegroepen, eigentijds en eigen geregisseerd leren zijn thema’s waar ik graag mee… Lees verder
Marianne Rongen

Marianne Rongen

School: Wittering.nlSchoolprofiel: POPlaats: RosmalenOp dit moment houd ik me vooral bezig met het innoveren van het curriculum van Wittering.nl dat gebaseerd is op kernconcepten.  Elke… Lees verder
Elly Marwitz

Elly Marwitz

School: SterrenscholenSchoolprofiel: POPlaats: ApeldoornIk houd inspiratie-bijeenkomsten en begeleid schoolleiders/ scholen/ kindcentra vanuit de SlimFit- boodschap: “Anders leren, anders… Lees verder