Rob van Son

Rob van Son
SchoolDe Nieuwe Veste
Schoolprofiel VO
Profieltype leraar, teamleider
Plaats Coevorden

Mijn expertises: VO leraar teamleider Visie & organisatie Personeel Leiderschap ICT Leeromgeving Leerinhoud Gepersonaliseerd leren Differentiatie

Binnen IIO ben ik begonnen met het project “Leerlingen voor Leerlingen”: het maken van educatieve films voor leerlingen door leerlingen. Het mes snijdt aan 2 kanten: leerlingen maken films en leren hierdoor niet alleen filmtechnieken, ict-kennis en doen kennis op van het onderwerp, maar leren ook samenwerken. De onderwerpen waren op 2 vlakken: Duits en Geschiedenis. We zijn begonnen met projecten in 3 havo en nu worden er ook in de KB en de BB films gemaakt. De lesstof beklijft bij de leerlingen beter, indien ze bezig zijn geweest met het maken van films. Ook bij ziekte van leerlingen zijn de gemaakte films te gebruiken voor het inhalen van gemiste lesstof. Intussen zijn we bezig met projecten op het gebied van Robotica en Domotica. Innovatie is het toverwoord voor het nieuwe leren. Belangrijk: medewerking van directie.

De Innovatiebrigadiers

Ed Booms

Ed Booms

School: Stichting RobijnSchoolprofiel: POPlaats: NieuwegeinIk zet me actief in om het primair onderwijs in Nederland anders te gaan organiseren. Personeel moet m.i. veel meer ingezet worden op hun… Lees verder
Carlina van den Heuvel

Carlina van den Heuvel

School: KBS De ViersprongSchoolprofiel: POPlaats: WijchenAls onderwijsvernieuwer houd ik mij bezig met visie gestuurd werken aan onderwijsvernieuwing. Het is niet mogelijk om onderwijsvernieuwing… Lees verder
Hans Asbreuk

Hans Asbreuk

School: Stichting SignumSchoolprofiel: POPlaats: 's-Hertogenbosch e.o. Mijn ervaring als ‘Slim-Fit-school’ directeur zet ik nu vooral in voor het lokale onderwijsinnovatieproject PITCH073. Belangrijk… Lees verder
Mirelle Vermeulen

Mirelle Vermeulen

School: Hof ter WeideSchoolprofiel: POPlaats: UtrechtWat ik belangrijk vind in het onderwijs is het in hun kracht zetten van leerkrachten en schoolleiders. Wat zijn de kwaliteiten en hoe… Lees verder
'