E-didactiek en inzet ICT

Een inleiding.

Licentie

De digitale ontwikkeling in de maatschappij is zo breed gedragen en allesomvattend, dat het onderwijs leerlingen daar actief op moet voorbereiden. Dat betekent dat digitaal lesmateriaal en digitale faciliteiten inmiddels gemeengoed zijn (of zouden moeten zijn) in elke school. Scholen experimenteren met device per leerling, herontwerp van lessen en het maken, arrangeren en inzetten van digitaal lesmateriaal.

Veel vragen zijn er nog rondom de visie op e-didactiek, de digitale didactiek en de randvoorwaarden om docenten in staat te stellen ICT op een effectieve manier in lessen in te zetten. Vanuit IIO zijn er veel goede voorbeelden beschikbaar om zelf aan de slag te gaan met dit thema, én er is een schat aan digitaal lesmateriaal ontwikkeld dat je vrijelijk kunt gebruiken, aanpassen en arrangeren.

De Innovatiebrigadiers

Hanneke de Graaff

Hanneke de Graaff

School: UniCSchoolprofiel: VOPlaats: UtrechtAls coach help ik mijn leerlingen en collega’s om zich bewuster te zijn van hun kracht. Door mijn werk als adviseur, trainer, coach en… Lees verder
Stef van Wickeren

Stef van Wickeren

School: Kindcentrum Campus Columbus (Dalton)Schoolprofiel: POPlaats: HeerhugowaardIk ben sinds 2005 ontwerper en directeur van een vooruitstrevend, eclectisch onderwijsconcept met Dalton als basis. Inmiddels uitgegroeid… Lees verder
Maartje Hoeben

Maartje Hoeben

School: LVO Het KwadrantSchoolprofiel: VOPlaats: WeertIk houd me bezig met het invoeren van Big Picture Learning in de bovenbouw van het VMBO. Big Picture Learning is een gedachte, ontstaan in… Lees verder
Tim Harmsen

Tim Harmsen

School: De HovenSchoolprofiel: POPlaats: Rosmalen, NederlandMijn kennis rondom het werken op een leerplein (in de onderbouw). En het deel uitmaken van een leerteam. Vormen van een rijke leeromgeving.… Lees verder