De vijf voorwaarden om tot een succesvolle onderwijsinnovatie te komen
IIO publicatie: de kracht van innoveren van binnenuit
- Datum6 mei 2014
Er zijn talloze succesvolle en minder succesvolle voorbeelden te noemen waarin innovatie op scholen het doel was. Welke factoren bepalen nu dit verschil in succes?
Op basis van de ervaringen met vier jaar IIO Experimenten is een innovatiestrategie ontwikkeld, waarin voorwaarden zijn omschreven om tot succesvolle innovatie te komen. Wat zijn de vijf basisprincipes die ten grondslag liggen aan IIO, hoe hebben deze tot succes geleid en wat zijn de opbrengsten?
Je vindt het allemaal in deze publicatie.
Dit zijn ze in het kort:
- ✔ 1. Beweging begint in de praktijk, niet op papier
- ✔ 2. Verandering vraagt actie op alle niveaus
- ✔ 3. Vernieuwing krijgt ruimte door structuur
- ✔ 4. Openheid en overdraagbaarheid staan voorop
- ✔ 5. Vernieuwing vraagt om een flexibel proces
We willen hiermee meer inzicht geven in de ervaring en expertise van IIO aan anderen die zich ook bezighouden met onderwijsinnovatie en het slimmer organiseren van het onderwijs.
Stuur de publicatie dus door aan collega’s en andere geïnteresseerden! Binnen IIO op Maat zijn er vele mogelijkheden om scholen te ondersteunen bij hun vernieuwingsvraagstukken. Neem contact met ons op om de mogelijkheden te verkennen.