Hanneke de Graaff

Hanneke de Graaff
SchoolUniC
Schoolprofiel VO
Profieltype leraar
Plaats Utrecht

Mijn expertises: VO leraar Visie & organisatie Leerinhoud School & samenleving Gepersonaliseerd leren Differentiatie

Als coach help ik mijn leerlingen en collega’s om zich bewuster te zijn van hun kracht. Door mijn werk als adviseur, trainer, coach en docent kan ik goed verbinding leggen tussen de dagelijkse praktijk en behoeften op langere termijn. Ik word enthousiast als ik een waardevolle bijdrage kan leveren aan duurzame verbeteringen.
Sinds een aantal jaar ontwerp ik onderwijsprojecten, genaamd Challenges, volgens design-thinking methoden. Steeds meer samen met leerlingen dan voor leerlingen. Dit bevalt me erg goed. Doordat UniC een subsidie heeft van Onderwijs Impuls Utrecht heb ik me dit jaar extra kunnen verdiepen in design thinking. We zijn trots op wat we nu al hebben bereikt met leerlingen: ze komen met fantastische, echte producten waar ze zelf ook erg trots op zijn. Komend jaar willen we nog grotere stappen maken om leerlingen optimaal eigenaar te laten zijn van hun eigen ontwikkelingsproces.

Expertise: duurzaamheid

De Innovatiebrigadiers

Benno Hams

Benno Hams

School: OSG HengeloSchoolprofiel: VOPlaats: HengeloAls voormalig wetenschapper en bedrijfskundige sinds 2002 werkzaam binnen het onderwijs op het gebied van lesgeven, schoolleiding en… Lees verder
Tim Harmsen

Tim Harmsen

School: De HovenSchoolprofiel: POPlaats: Rosmalen, NederlandMijn kennis rondom het werken op een leerplein (in de onderbouw). En het deel uitmaken van een leerteam. Vormen van een rijke leeromgeving.… Lees verder
Steven Koelewijn

Steven Koelewijn

School: Alfrink collegeSchoolprofiel: VOPlaats: ZoetermeerAls onderwijsvernieuwer ben ik veel bezig met digitalisering van het onderwijs en het gebruik van laptops in de klas (macbook air).… Lees verder
Marianne Rongen

Marianne Rongen

School: Wittering.nlSchoolprofiel: POPlaats: RosmalenOp dit moment houd ik me vooral bezig met het innoveren van het curriculum van Wittering.nl dat gebaseerd is op kernconcepten.  Elke… Lees verder
'